At love fornyelse er både en udfordring og en forpligtelse.
- Hvordan er vi egentlig sluppet fra det?

I vort sidste nyhedsbrev lovede vi, at vi gennem fornyelse som ledelsesprincip, ville sikre Toruplunds fremtid som er et toptrimmet og dynamisk kursuscenter.



Det forpligter.

Over en bred front bestræber vi os på at skabe de perfekte rammer for kursusarrangementer, seminarer, eksterne møder eller hvilke behov vi bliver stillet overfor.

Vi har spurgt nogle af vore gæster, om det lykkedes for os.

Svarene har vi her:



Igen en god oplevelse.
"Det er år tilbage, vi første gang holdt kursus på Toruplund og oplevelsen dengang, inviterede til en gentagelse. Det blev der lejlighed til for nylig, hvor vi havde et lederseminar inden for børne- og kulturområdet.

Vi befandt os godt. Kursusfaciliteterne fungerer som de skal og de dejlige omgivelser - sammen med en venlig atmosfære - er med til at skabe et godt arbejdsklima under opholdet.

Jeg forstår, at der er kommet nye ejere for nylig og jeg må sige, at de holder niveauet højt – ikke mindst på det kulinariske område".

Geert Büttcher
Børne- og Kulturdirektør
Frederiksværk Kommune



Et godt kursussted.
"Som faglig organisation er kursusvirksomhed et arbejdsredskab for os. Så derfor lægger vi også vægt på, at vi har nogle gode rammer for vores arbejde og at vore kursister befinder sig godt på stedet.

Vores oplevelse på Toruplund hører til de meget tilfredsstillende. Gode lokaler, fin forplejning og en generel god service der får tingene til at fungere, er noget vi gerne giver en høj karakter for.

Af fritidsfaciliteter var det især billardstuen der trak folk til. Desværre var vi der i en lidt sur vintermåned, hvor man holdt sig inden døre i stedet for at benytte landskabet og naturen uden for.

Nogle af vore kursister fra Jylland mente, at det var lidt for besværligt at komme dertil, men i forhold til København ligger Toruplund perfekt".

Faglig konsulent Ann Mehl
Dansk Magisterforening



Køkkenet spillede med.
"Hyggeligt, velfungerende og friske til en udfordring. Det er, hvad der umiddelbart falder mig ind, hvis jeg skal give en hurtig beskrivelse af vort kursusophold på Toruplund.

Udfordringen bestod i, at vi ville lade tre grupper forkæle hinanden med en udsøgt middag. Øvelsen gik ud på, at de bl.a. skulle lære at samarbejde ved selv at gå til gryderne og henholdsvis tilberede en forret, en hovedret og en dessert.

Den var Toruplund med på! Køkkenet blev stillet til rådighed og kokkene sørgede for, at råvarerne var til stede, plus en hjælpende hånd, hvis det skulle knibe.

Det blev en succes, både med hensyn til øvelsens formål og ikke mindst det kulinariske resultat.

Skulle jeg give Toruplund karakter på en skala fra 1 til 10, med 10 som den højeste, vil jeg ikke være bleg for at give et 8 eller 9-tal.

Sekretær Lisa Jespersen
Novo Nordisk



Gennemført service og kvalitet.
"På en karakterskala til 10 som den højeste, vil jeg godt give et 8 eller endog et 9-tal. Æren for dette tilfalder ikke mindst personalet, der i udpræget grav viser, hvordan service og kvalitet skal forstås. Men også de rekreative omgivelser tillægger jeg værdi. De er med til at skabe en god mental grobund for at tilegne sig viden og kreativt arbejde.

Ved vort besøg for nylig hæftede jeg mig også ved, at det tekniske udstyr til AV og kommunikation er ført ajour til tidens krav.

Så min oplevelse af Toruplund som kursuscenter kan nemmest karakteriseres ved professionalitet hele vejen igennem":

Direktør Michael Hirschsprung
Jyske Bank



Ny direktør.
Efter en lang karriere i udlandet er Marianne Leth-Møller vendt tilbage til Danmark og stillingen som direktør for Toruplund.

"Det er en dejlig udfordring at overtage ledelsen af Toruplund. Stedet har et godt ry, det ligger vidunderligt og det fungerer godt. Desværre har markedsføringen været næsten ikke eksisterende, så udover at vi stadig vil forny os med nye services, vil vi også gerne gøre os mere kendte" fortæller Marianne Leth-Møller, der dog melder om fine besøgstal.



Ny konferencechef.
Det er en erfaren hånd, der lægger sig på styrepinden for vore konferenceaktiviteter. Siden hun var 19 år, har Pia Reinholm Jensen været optaget af hotel- og konferenceverdenen. Først på Hotel Richmond, Hotel Østerport og som bookingchef på Hotel Komfort og senere som assisterende konferencechef på Nordenglands største konferencehotel i Blackpool.

Her fandt hun sin mand og efter et mellemspil som kromutter på en hyggelig engelsk landsbykro, vendte parret tilbage til Danmark, hvor hun efter nogle år som receptionschef på Hotel Frederiksdal nu igen får brug for sine erfaringer som konferencechef.



Måske sidder du netop nu med planlægningen af kursus. Vi kan endnu tilbyde ledig kapacitet, så ring venligst til konferencechef Pia Reinholm Jensen på
telefon 47 98 70 98.